Μελετώ την ιστορία
Ø Διάβασε προσεκτικά ανάγνωση όλο το κεφάλαιο
Ø Στη συνέχεια διάβασε την πρώτη ερώτηση. Υπογράμμισε την απάντησή της.
Διάβασέ την απάντηση ξανά. Κλείσε το βιβλίο και έλεγξε αν μπορείς να πεις την
απάντηση μόνος/η σου χωρίς να τη διαβάζεις.
Ø Συνέχισε έτσι για όλες τις ερωτήσεις.
Όταν προσπαθείς να θυμάσαι απ΄ έξω
χρονολογίες, ονόματα ή καινούριους ιστορικούς όρους , γράψ΄τα σε ένα πρόχειρο
χαρτί. Θυμήσου και τα μνημονικά κόλπα που κάνουμε στην τάξη.
Α1: «Οι
Ρωμαίοι κυβερνούν τους Έλληνες»
1 .
Πότε και με ποιον τρόπο κατέκτησαν
οι Ρωμαίοι τους Έλληνες;
2 .
Τι τακτική ακολούθησαν για να
μπορέσουν να διοικήσουν πιο εύκολα τους Έλληνες;
3 .
Ποιο ήταν το κριτήριο των Ρωμαίων
για τον τρόπο διοίκησης κάθε πόλης και τι ξέρεις σχετικά με αυτό;
4 .
Ποιες συνέπειες είχε η παρουσία
του ρωμαϊκού στρατού στην Ελλάδα;
5 .
Πώς ένιωσαν οι κατακτημένοι
Έλληνες στη νέα κατάσταση στην οποία βρέθηκαν και πώς αντιδρούσαν; Πώς
αντιμετώπιζαν αυτές τις αντιδράσεις οι Ρωμαίοι;
« Α2." Οι Έλληνες κατακτούν τους Ρωμαίους με τον πολιτισμό τους»
Να μελετήσεις ό,τι υπογραμμίσαμε, ώστε να μπορείς να απαντάς
προφορικά στις ερωτήσεις
1 .
Τι
ένιωσαν οι Ρωμαίοι για τον ελληνικό πολιτισμό;
2 .
Τι
άλλαξαν οι Ρωμαίοι μετά τη γνωριμία του ελληνικού πολιτισμού;
3 .
Πώς
ονομάστηκε ο πολιτισμός που γεννήθηκε αυτή την εποχή και γιατί;
Εργασία: Η πύλη του Αδριανού
Σε ένα χαρτί Α4 να κολλήσεις μία εικόνα
ή μια ζωγραφιά που να παρουσιάζει το μνημείο.
Να γράψεις ένα πολύ μικρό κείμενο (5-6
γραμμών) που να περιέχει τις εξής πληροφορίες:
Πότε κατασκευάστηκε; Από ποιον; Πώς
χρησιμοποιούνταν;
Οι στύλοι του Ολυμπίου Διός
Σε ένα χαρτί Α4 να κολλήσεις μία εικόνα
ή μια ζωγραφιά που να παρουσιάζει το μνημείο.
Να γράψεις ένα πολύ μικρό κείμενο (5-6
γραμμών) που να περιέχει τις εξής
πληροφορίες:
Πότε κατασκευάστηκε; Από ποιον; Πώς
χρησιμοποιούνταν;
:
Η Ρωμαϊκή αγορά της Αθήνας
Σε ένα χαρτί Α4 να κολλήσεις μία εικόνα
ή μια ζωγραφιά που να παρουσιάζει ένα σημείο του αρχαιολογικού χώρου.
Να γράψεις ένα πολύ μικρό κείμενο (5-6
γραμμών) που να περιέχει τις εξής πληροφορίες:
Πότε κατασκευάστηκε; Από ποιον; Πώς
χρησιμοποιούνταν;
Όμοια: Οι Αέρηδες (μνημείο)
Η Βιβλιοθήκη του Αδριανού
Το Ωδείο Ηρώδου του Αττικού
Το Αδριάνειο Υδραγωγείο
Το Αρχαίο Ωδείο της Πάτρας
Α3. «Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία , μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου»
1 .
Πώς επεκτάθηκε η ρωμαϊκή
αυτοκρατορία και ποια ήταν η έκταση και ο πληθυσμός της τον 1ο αι.
μ.Χ.;
2 .
Πώς αποκαλούνταν τότε οι Ρωμαίοι;
3 .
Ποια ήταν τότε τα χαρακτηριστικά
της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας;
4 .
Τι δυσκολία είχαν οι Ρωμαίοι και
τι μέτρα πήραν για να την αντιμετωπίσουν;
5 .
Ποια ήταν τα αποτελέσματα αυτών
των μέτρων;
6 .
Πώς ονομάστηκε αυτή η περίοδος της
ρωμαϊκής ιστορίας;
Πηγή: Οι
Ερευνητές , εφημερίδα Καθημερινή
28/2/1999
Α.4 «Η
καθημερινή ζωή στη Ρώμη»
1 .
Τι γνωρίζεις για τη Ρώμη;
2 .
Πώς ζούσαν οι κάτοικοι των πόλεων;
3 .
Τι γνωρίζεις για τους κατοίκους
της υπαίθρου (τους μεγαλοκτηματίες και τους μικροϊδιοκτήτες );
4 .
Πού και πώς διασκέδαζαν όλοι οι
Ρωμαίοι;
Β5 (Α΄μέρος) : «Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της
αυτοκρατορίας»
1 . Πόσο διήρκεσε η περίοδος ακμής της
Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας;
2 .
Τι προβλήματα παρουσιάστηκαν στη
συνέχεια στο εξωτερικό;
3 .
Τι προβλήματα παρουσιάστηκαν στη
συνέχεια στο εσωτερικό;
4 .
Ποιος έδωσε μία λύση και ποια ήταν
αυτή;
5 .
Ήταν αποτελεσματική αυτή η λύση;
Ναι ή όχι και γιατί;
Β5 (Β΄μέρος) : «Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας»
1.
Τι συνέβη μετά την παραίτηση του
Διοκλητιανού;
2. Ποια σημαντική απόφαση πήραν
οι συναυτοκράτορες; Τι ξέρεις γι’ αυτήν;
3.
Πότε και πού έγινε η νέα σύγκρουση
των συναυτοκρατόρων; Πώς κατέληξε;
4.
Ποιες σημαντικές αλλαγές έκανε ο
Κωνσταντίνος για την καλύτερη διοίκηση της αυτοκρατορίας;
5.
Πώς χαρακτηρίστηκε ο Κωνσταντίνος;
6.
Ποιοι των χαρακτήρισαν έτσι και
γιατί;
Β. 6. «Μια νέα
πρωτεύουσα, η Κωνσταντινούπολη»
1 .
Γιατί ήταν δύσκολη η διακυβέρνηση της
Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας από τη Ρώμη;
2 .
Σε ποιες αλλαγές στη διοίκηση και τη
θρησκεία προχώρησε ο Κωνσταντίνος;
3 .
Τι γνωρίζεις για το όνομα της νέας
πρωτεύουσας;
4 .
Τι γνωρίζεις για τη θέση της νέας
πρωτεύουσας;
5 .
Πώς βοήθησε η θέση της νέας πρωτεύουσας
την οικονομική ανάπτυξη της αυτοκρατορίας;
6 .
Ποια πράγματα ένωναν τους κατοίκους των
ανατολικών περιοχών της αυτοκρατορίας;
7 .
Πώς αντιμετώπιζαν οι κάτοικοι των
ανατολικών περιοχών της αυτοκρατορίας τον Κωνσταντίνο και γιατί;
Β.7. Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης
Ερωτήσεις
1 .
Πόσα χρόνια διήρκεσε η ανοικοδόμηση
(το χτίσιμο) της νέας πρωτεύουσας; Πότε θεμελιώθηκε και πότε εγκαινιάστηκε;
2 .
Τι έργα έγιναν σ΄ αυτήν;
3 .
Τι πέτυχε ο Κωνσταντίνος με όλα αυτά
τα έργα;
Β8:
«Ο Χριστιανισμός γίνεται επίσημη θρησκεία»
1 .
Ποια στάση τήρησε ο Κωνσταντίνος
απέναντι στον Χριστιανισμό;
2 .
Με ποια μέτρα τον ευνόησε;
3 .
Ποια στάση τήρησε ο γιος του
Κωνστάντιος απέναντι στον Χριστιανισμό;
4 .
Ποιος διαδέχθηκε τον Κωνστάντιο
και πότε;
5 .
Ποια στάση τήρησε ο Ιουλιανός
απέναντι στον Χριστιανισμό και γιατί;
6 .
Ποια αποτελέσματα έφερε αυτή η
στάση;
7 .
Πόσα χρόνια βασίλεψε ο Ιουλιανός
και πώς πέθανε;
8 .
Ποια στάση τήρησε ο αυτοκράτορας
Θεοδόσιος απέναντι στον Χριστιανισμό;
9 .
Ποια μέτρα πήρε ενάντια στην παλιά
θρησκεία;
.
Πώς ονόμασαν οι Χριστιανοί τον
Ιουλιανό και πώς τον Θεοδόσιο;
1 . Πως κατάφερε τελικά να επιβληθεί ο
Χριστιανισμός;
.
Ποιοι βοήθησαν την ειρηνική εξάπλωση
του Χριστιανισμού και με ποιον τρόπο;
Β9.«Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική»
Ερωτήσεις
1 .
Τι πρόβλημα αντιμετώπισε η αυτοκρατορία στα τέλη του 4ου μ.Χ.
αιώνα;
2 .
Ποιος και με ποιον τρόπο προσπάθησε να το αντιμετωπίσει;
3 .
Πώς αντιμετώπισαν τους κινδύνους ο Αρκάδιος και ο γιος του Θεοδόσιος Β΄
στο Ανατολικό μέρος της αυτοκρατορίας;
4 . Γιατί οι κάτοικοι του
Ανατολικού μέρους της αυτοκρατορίας παρουσίαζαν συνοχή;
5 . Πώς εξελίχθηκαν τα πράγματα
στο Δυτικό μέρος της αυτοκρατορίας;
Β10: "Το παλάτι, ο Ιππόδρομος και οι Δήμοι"
Β10: "Το παλάτι, ο Ιππόδρομος και οι Δήμοι"
Κεφάλαιο 11ο: «Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο»
1 .
Πού ήταν χτισμένη η Κων/λη και πώς
ονομαζόταν γι’αυτό;
2 .
Τι θέα είχαν τα σπίτια της;
3 .
Τι γνωρίζεις για τις πλατείες της
και τις αγορές της;
.
Ποιος επέβλεπε την αγορά και με
ποιον τρόπο;
Κεφάλαιο 12: «Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο»
1 .
Τι
γνωρίζεις για την εκπαίδευση στο Βυζάντιο;
2 .
Πώς
ζούσαν και πώς εκπαιδεύονταν τα παιδιά που δεν πήγαιναν σχολείο;
Κεφάλαιο
13ο: «Ο Ιουστινιανός μεταρρυθμίζει τη διοίκηση και τη νομοθεσία»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου