Translate

Ιστορία τάξη Ε΄


Μελετώ την ιστορία
   Ø  Διάβασε προσεκτικά ανάγνωση όλο το κεφάλαιο

   Ø  Στη συνέχεια διάβασε την πρώτη ερώτηση. Υπογράμμισε την απάντησή της. Διάβασέ την απάντηση ξανά. Κλείσε το βιβλίο και έλεγξε αν μπορείς να πεις την απάντηση μόνος/η σου χωρίς να τη διαβάζεις.

   Ø  Συνέχισε έτσι για όλες τις ερωτήσεις.

Όταν προσπαθείς να θυμάσαι απ΄ έξω χρονολογίες, ονόματα ή καινούριους ιστορικούς όρους , γράψ΄τα σε ένα πρόχειρο χαρτί. Θυμήσου και τα μνημονικά κόλπα που κάνουμε στην τάξη.

Α1: «Οι Ρωμαίοι κυβερνούν τους Έλληνες»

1   .       Πότε και με ποιον τρόπο κατέκτησαν οι Ρωμαίοι τους Έλληνες;
2   .       Τι τακτική ακολούθησαν για να μπορέσουν να διοικήσουν πιο εύκολα τους Έλληνες;
3   .       Ποιο ήταν το κριτήριο των Ρωμαίων για τον τρόπο διοίκησης κάθε πόλης και τι ξέρεις σχετικά με αυτό;
4   .       Ποιες συνέπειες είχε η παρουσία του ρωμαϊκού στρατού στην Ελλάδα;
5   .       Πώς ένιωσαν οι κατακτημένοι Έλληνες στη νέα κατάσταση στην οποία βρέθηκαν και πώς αντιδρούσαν; Πώς αντιμετώπιζαν αυτές τις αντιδράσεις οι Ρωμαίοι;


«      Α2." Οι Έλληνες κατακτούν τους Ρωμαίους με τον πολιτισμό τους»

       Να μελετήσεις ό,τι υπογραμμίσαμε, ώστε να μπορείς να απαντάς προφορικά στις ερωτήσεις
1    .       Τι ένιωσαν οι Ρωμαίοι για τον ελληνικό πολιτισμό;
2    .       Τι άλλαξαν οι Ρωμαίοι μετά τη γνωριμία του ελληνικού πολιτισμού;
3    .       Πώς ονομάστηκε ο πολιτισμός που γεννήθηκε αυτή την εποχή και γιατί;

      Εργασία: Η πύλη του Αδριανού

      Σε ένα χαρτί Α4 να κολλήσεις μία εικόνα ή μια ζωγραφιά που να παρουσιάζει το μνημείο.
      Να γράψεις ένα πολύ μικρό κείμενο (5-6 γραμμών) που να περιέχει τις εξής πληροφορίες:


      Πότε κατασκευάστηκε; Από ποιον; Πώς χρησιμοποιούνταν;
     
         Οι στύλοι του Ολυμπίου Διός

      Σε ένα χαρτί Α4 να κολλήσεις μία εικόνα ή μια ζωγραφιά που να παρουσιάζει το μνημείο.
      Να γράψεις ένα πολύ μικρό κείμενο (5-6 γραμμών)  που να περιέχει τις εξής πληροφορίες:

      Πότε κατασκευάστηκε; Από ποιον; Πώς χρησιμοποιούνταν;
:    
        Η Ρωμαϊκή αγορά της Αθήνας

       Σε ένα χαρτί Α4 να κολλήσεις μία εικόνα ή μια ζωγραφιά που να παρουσιάζει ένα σημείο του αρχαιολογικού χώρου.
       Να γράψεις ένα πολύ μικρό κείμενο (5-6 γραμμών) που να περιέχει τις εξής πληροφορίες:

       Πότε κατασκευάστηκε; Από ποιον; Πώς χρησιμοποιούνταν;
     Όμοια: Οι Αέρηδες (μνημείο)
                   Η Βιβλιοθήκη του Αδριανού    
                   Το Ωδείο Ηρώδου του Αττικού
                   Το Αδριάνειο Υδραγωγείο
                    Το Αρχαίο Ωδείο της Πάτρας









Α3. «Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία , μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου»
1  .       Πώς επεκτάθηκε η ρωμαϊκή αυτοκρατορία και ποια ήταν η έκταση και ο πληθυσμός της τον 1ο αι. μ.Χ.;
2  .       Πώς αποκαλούνταν τότε οι Ρωμαίοι;
3  .       Ποια ήταν τότε τα χαρακτηριστικά της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας;
4  .       Τι δυσκολία είχαν οι Ρωμαίοι και τι μέτρα πήραν για να την αντιμετωπίσουν;
5  .       Ποια ήταν τα αποτελέσματα αυτών των μέτρων;
6  .       Πώς ονομάστηκε αυτή η περίοδος της ρωμαϊκής ιστορίας;





Πηγή: Οι Ερευνητές , εφημερίδα Καθημερινή
28/2/1999

Α.4 «Η καθημερινή ζωή στη Ρώμη»

1  .      Τι γνωρίζεις για τη Ρώμη;
2  .      Πώς ζούσαν οι κάτοικοι των πόλεων;
3  .      Τι γνωρίζεις για τους κατοίκους της υπαίθρου (τους μεγαλοκτηματίες και τους μικροϊδιοκτήτες );
4  .      Πού και πώς διασκέδαζαν όλοι οι Ρωμαίοι;


 Β5 (Α΄μέρος) : «Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας»




1  .      Πόσο διήρκεσε η περίοδος ακμής της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας;
2  .       Τι προβλήματα παρουσιάστηκαν στη συνέχεια στο εξωτερικό;
3  .       Τι προβλήματα παρουσιάστηκαν στη συνέχεια στο εσωτερικό;
4  .       Ποιος έδωσε μία λύση και ποια ήταν αυτή;
5  .       Ήταν αποτελεσματική αυτή η λύση; Ναι ή όχι και γιατί;

  Β5 (Β΄μέρος) : «Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας»


1.         Τι συνέβη μετά την παραίτηση του Διοκλητιανού;
             2.      Ποια σημαντική απόφαση πήραν οι συναυτοκράτορες; Τι ξέρεις γι’ αυτήν;
3.         Πότε και πού έγινε η νέα σύγκρουση των συναυτοκρατόρων; Πώς κατέληξε;
4.         Ποιες σημαντικές αλλαγές έκανε ο Κωνσταντίνος για την καλύτερη διοίκηση της αυτοκρατορίας;
5.         Πώς χαρακτηρίστηκε ο Κωνσταντίνος;
6.         Ποιοι των χαρακτήρισαν έτσι και γιατί;


Β. 6. «Μια νέα πρωτεύουσα, η Κωνσταντινούπολη»

1   .      Γιατί ήταν δύσκολη η διακυβέρνηση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας από τη Ρώμη;
2   .      Σε ποιες αλλαγές στη διοίκηση και τη θρησκεία προχώρησε ο Κωνσταντίνος;
3   .      Τι γνωρίζεις για το όνομα της νέας πρωτεύουσας;
4   .      Τι γνωρίζεις για τη θέση της νέας πρωτεύουσας;
5   .      Πώς βοήθησε η θέση της νέας πρωτεύουσας την οικονομική ανάπτυξη της αυτοκρατορίας;
6   .      Ποια πράγματα ένωναν τους κατοίκους των ανατολικών περιοχών της αυτοκρατορίας;
7   .      Πώς αντιμετώπιζαν οι κάτοικοι των ανατολικών περιοχών της αυτοκρατορίας τον Κωνσταντίνο και γιατί;

Β.7. Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης

Ερωτήσεις
1   .       Πόσα χρόνια διήρκεσε η ανοικοδόμηση (το χτίσιμο) της νέας πρωτεύουσας; Πότε θεμελιώθηκε και πότε εγκαινιάστηκε;
2   .       Τι έργα έγιναν σ΄ αυτήν;
3   .       Τι πέτυχε ο Κωνσταντίνος με όλα αυτά τα έργα;


Β8: «Ο Χριστιανισμός γίνεται επίσημη θρησκεία»
1   .       Ποια στάση τήρησε ο Κωνσταντίνος απέναντι στον Χριστιανισμό;
2    .       Με ποια μέτρα τον ευνόησε;
3    .       Ποια στάση τήρησε ο γιος του Κωνστάντιος απέναντι στον Χριστιανισμό;
4    .       Ποιος διαδέχθηκε τον Κωνστάντιο και πότε;
5  .       Ποια στάση τήρησε ο Ιουλιανός απέναντι στον Χριστιανισμό και γιατί;
6    .       Ποια αποτελέσματα έφερε αυτή η στάση;
7    .       Πόσα χρόνια βασίλεψε ο Ιουλιανός και πώς πέθανε;
8  .       Ποια στάση τήρησε ο αυτοκράτορας Θεοδόσιος απέναντι στον Χριστιανισμό;
9    .       Ποια μέτρα πήρε ενάντια στην παλιά θρησκεία;
    .   Πώς ονόμασαν οι Χριστιανοί τον Ιουλιανό και πώς τον Θεοδόσιο;
1    .   Πως κατάφερε τελικά να επιβληθεί ο Χριστιανισμός;
    .   Ποιοι βοήθησαν την ειρηνική εξάπλωση του Χριστιανισμού και με ποιον τρόπο;


















Β9.«Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική»


Ερωτήσεις
1   .       Τι πρόβλημα αντιμετώπισε η αυτοκρατορία στα τέλη του 4ου μ.Χ. αιώνα;
2   .       Ποιος και με ποιον τρόπο προσπάθησε να το αντιμετωπίσει;
3   .       Πώς αντιμετώπισαν τους κινδύνους ο Αρκάδιος και ο γιος του Θεοδόσιος Β΄ στο Ανατολικό μέρος της αυτοκρατορίας;
4   .       Γιατί οι κάτοικοι του Ανατολικού μέρους της αυτοκρατορίας παρουσίαζαν συνοχή;
5    .       Πώς εξελίχθηκαν τα πράγματα στο Δυτικό μέρος της αυτοκρατορίας;

   Β10: "Το παλάτι, ο Ιππόδρομος και οι Δήμοι"

Κεφάλαιο 11ο: «Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο»

1   .       Πού ήταν χτισμένη η Κων/λη και πώς ονομαζόταν γι’αυτό;
2   .       Τι θέα είχαν τα σπίτια της;
3   .       Τι γνωρίζεις για τις πλατείες της και τις αγορές της;
     .       Ποιος επέβλεπε την αγορά και με ποιον τρόπο;


Κεφάλαιο 12: «Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο»

1   .       Τι γνωρίζεις για την εκπαίδευση στο Βυζάντιο;

2   .       Πώς ζούσαν και πώς εκπαιδεύονταν τα παιδιά που δεν πήγαιναν σχολείο;

       Κεφάλαιο 13ο: «Ο Ιουστινιανός μεταρρυθμίζει τη διοίκηση και τη νομοθεσία»






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου